۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

لیونل مسی بهترین فوتبالیست جهان و برنده توپ طلایی فیفا شد

تاکنون تاج طلایی فوتبال بر سر کریستیانو رونالدو بود. اما لیونل مسی، بازیکن بارسلونا و تیم ملی آرژانتین برای پنجمین‌بار برنده توپ طلای فیفا شد. مسی که در سال ۲۰۱۵ تاج بهترین بازیکن فوتبال اروپا را بر سر گذاشته، تاج فوتبال جهان را از رونالدو پس گرفت و برای پنجمین بار به عنوان بهترین فوتبالیست جهان انتخاب شد. این "غول ریزنقش" از سال ۲۰۰۴ در باشگاه بارسلونا توپ می‌زند و در طول بیش از یک دهه فعالیت خود در این باشگاه رکوردهای گلزنی زیادی بر جای گذاشته است. او در ۳۲۸ بازی برای بارسلونا ۲۹۵ گل به ثمر رسانده است..
در مراسمی که روز دوشنبه (۱۱ ژانویه / ۲۱ دی) در زوریخ برگزار گردید، لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن فوتبال سال ۲۰۱۵ انتخاب شد و توپ طلای فیفا را دریافت کرد.

او از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ چهار بار پیاپی برنده توپ طلا شد و از این نظر رکورد‌دار است. پس از مسی، کریستیانو رونالدو، رونالدو برزیلی و زین‌الدین زیدان سه بار برنده توپ طلا شده‌اند.
مسی پس از تصاحب این عنوان گفت: "بردن یک توپ طلای دیگر لحظه خاصی برایم بود به خصوص که در دو سال گذشته شاهد برنده شدن کریستیانو رونالدو بودم. می‌خواهم از کسانی که به من رای دادند تشکر کنم و همین‌طور از هم‌تیمی‌هایم که بدون کمک آن‌ها نمی‌توانستم برنده شوم. باورکردنی نیست، این پنجمین توپ طلای من بود، چیزی که حتی فراتر از رویاهایی است که آدم در بچگی می‌بیند."
لیونل مسی ۴۱.۳۳ درصد آرا را به خود اختصاص داد و پس از او رونالدو با ۲۷.۷۶ درصد و نیمار با ۷.۸۶ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
لیونل مسی، به همراه نیمار هم‌بازیش در بارسلونا و کریستیانو رونالدو، ستاره رئال مادرید نامزهای نهایی تصاحب این جایزه بودند. رونالدو سال گذشته برنده این جایزه شد.
لیونل مسی امسال به لوئیس سوارز، نیمار و آندرس اینیستا، بازیکنان بارسلونا رای داد و رونالدو نیز به سه هم‌تیمی‌اش در رئال مادرید خامس رودریگز، کریم بنزما و گرث بیل رای داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر